wilmascrazylife

Alla inlägg den 14 januari 2013

Av Wilma Johansson - 14 januari 2013 16:40

När man är på ponnytävlingar , är en helt annan sak än att vara på storhästtävlinar.Många rider som idioter och andra siktar på en felfri runda med snygg stil.DISS till idioterna och HISS till ''stillhopparen''.Får en sån smärta när barn trillar av inne på banan , kommer ut jätte ledsna och kallar hästen för CP-HÄST!Från min sida tycker inte jag det är alls okay , det var ju inte hästen som gjorde något fel , utan just DU som gjorde fel.Hästen stannade för att du gav fel hjälper , den var rädd eller du red för dåligt.DU kan inte skylla på hästen om den är tittig inne på bana.Den är ett flyktdjur och har''rätt'' att vara rädd.HADE aldrig slått hästen om den hade vart rädd , JAG hade gått fram till hindret och låtit hästen fått nosa på den , och tänkt:Den är inte farlig.Hade kommit i en bra gallop mot hindret , och vad tror ni att den hade gjort?HOPPAT ,för den fick en chans att titta på hindret.Sen är ju detta min ord och åsikter , alla hästar är olika och vi oxå.Men snälla , tänk på detta.Slå inte era hästar i onödan.Den gör ALDRIG fel.Som om att du har en häst som sparkas och bits.Den gör ju inte det för att vara dum , utan den gör det för att DU gör fel!


Har velat skriva detta inlägget jätte länge.Så , nu har ni det!  

Fy på er som slått hästarna i onödan!

Presentation


Hej och välkomna till min blogg !Jag har haft en blogg innan , men tänkte börja om på nytt nu .Mina intressen är hästar och ridning , men gillar oxå att vara med min familj och mina vänner.Jag är en tjej som älskar godis , shoppning och min foderponny Ram

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards