wilmascrazylife

Alla inlägg den 2 januari 2013

Av Wilma Johansson - 2 januari 2013 08:47

Idag är det ridning som står på schemat.Ska bli riktigt kul då det var länge sen jag red för tränare ;) Nu tänkte jag berätta lite om Ramson.Jag började rida Ramson hösten 2011 , då han precis började på Ridskolan.Innan ägdes han utav Linnéa Segersten som hopptävlade och dressyrtävlade honom upp till LB.Men hon kom upp i klasserna och redan då var Ramson lite för gammal för att hoppa LA-MSVB.Så Ridskolan fick honom.Alltså Linneas mormor äger Ridskolan så Linnea har sina hästar där.Jag kommer ihåg första gången jag red honom , vi hoppade bana på 90cm och jag var så stolt att jag hade hoppat SÅ högt ;) Jag fortsatte rida honom och blev snabbt fodervärd på honom.Jag kommer också ihåg när jag red honom i ridhuset en gång(på vintern), jag skulle släppa iväg honom på en långsida.Och JÄKLAR vad han börja bocka och kura ihop sig!Han hade precis blivit klippt och det tänkte ju inte vi på....:) Men iallafall,det blev ett nytt år och vi började satsa på dressyr.Jag blev förfrågad om att vara med i Div.III laget i dressyr.Då tänkte jag , YES !Jag ska få chansen att tävla min drömponny.Det gick riktigt bra i Divisionen faktiskt .Första omgången blev varken jag eller laget placerade.Men det var bara att ta nya tag.Andra omgången blev jag 4 i LC:1 och laget blev trea.Sen sista omgången blev jag trea i LC:1 och laget blev trea,IGEN! Sen var det ju ihop räknat alla gångerna så laget blev sammanlagt trea ! :) Aja,sen skulle hästarna på sommarbete,men inte Ramson.Han kan inte gå på sommarbete,han blir bara smalare , men vitsen är ju att dom ska få ledigt och bli tjocka.Så dom frågade mig om jag ville rida Ramson tre-fyra dagar i veckan , HELA sommaren.Klart att jag ville det :) Så vi tränade stenhårt , gick på ridläger och åkte och badade.Vi hade den bästa sommaren EVER! Han fick någon vilovecka då jag var i Stockholm och var på Falsterbo Horse Show.Sen så småningom började Ridskolan igen.Vi blev förfrågade om att vara med i Div.II laget i dressyr.Min första tanke var då , då kör vi JÄRNET !! Vi var med på noterna och tävlade Div.II.Första omgången var min debut i LB:1 och jag kom precis utanför placering.

Presentation


Hej och välkomna till min blogg !Jag har haft en blogg innan , men tänkte börja om på nytt nu .Mina intressen är hästar och ridning , men gillar oxå att vara med min familj och mina vänner.Jag är en tjej som älskar godis , shoppning och min foderponny Ram

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards