wilmascrazylife

Direktlänk till inlägg 10 januari 2013

Hej

Av Wilma Johansson - 10 januari 2013 15:58

Forsätter med Ramson nu ;)

Laget gick det inte jätte bra för heller , slutade ungefär i mitten av 13 lag.Vi red på hemmaplan och tränade ännu mera på dressyren.Andra omgången gick i Nordhalland , kändes riktigt bra den gången.Red fel en gång , men han gick fint i formen och jag gjorde rätt annars.Slutade på 65.5 % efter av 2 poängs avdrag.Men om jag inte ridit fel hade jag vunnit.Då har ni säckert räknat ut att jag blev tvåa!Var riktigt glad , var ju min andra gång i LB:1 bara ;)

Laget kom sist eftersom att vi var bara 3 , varav en blev utesluten :( Men , det var bara att tagga om till sista omgången.Sista omgången var i Hermanstorp , jag vara nöjd med min ritt men domaren tyckte inte samma sak.

Slutade på 63,7%.Tyckte hon var en liten skit som satt och dömde , för han var riktigt fin!

Laget kom sist där med , på grund av att vi var bara 3.

Sen , efter Div:II var det klubbmästerskap.Var väldigt nervös denna klubbävlingen,hade svår konkurens ;)

Vann dressyren på 69,8%.Tänk , lilla jag hade slått tre/fyra trettonåringar.Då var jag lycklig ;)Då sa jag till mamma:

-Nu skiter jag i hur det går imon!

Åkte TIDIGT till stallet på Söndagen , för då var det dags för hoppningen !Hoppade en uppvärmingsklass på 60cm , och nollade.Han var riktigt fin den rundan , drog inte eller stack iväg.Sen hoppade jag 60cm i själva Klubbmästerskapen , nollade och slutade på en andra plats ! Jisses var glad jag var :)Och sen , när dom hade lagt ihop poängen , var det klart att jag hade vunnit Klubbmästerskapen 2012 t.om 13 år !! Var så glad att jag inte visste vad jag skulle säga , men hade endå vunnit en STOR tävling ;)

Efter någon vecka där var det dags för Bellen Cup , en dressyr omgång och en stilhoppning.

I dressyr vann jag med 85,5%(programet var Ryttartestet).Sen i hoppningen hoppade jag 60cm och nollade , sluatade tvåa med 67,5p.Sen stog det klart att jag vann Bellen Cup , OXÅ !Var glad och nöjd med mina ritter alltså.

Sen , bara för skoj skull , var jag och en Tjej som heter Linnea O med i en maskeradhoppning.Vi klädde ut oss till.....GANGNAM STYLE!Sen skulle man sörsöka rida på samma tid , och vi lyckades bra med det och vann med tiden !

Vann tyvärr inte maskeraden , men kan säga att vi var bra utklädda ;)SEn har det bara flyttit på men träningarna i både dressyr och hoppning.Men kommer skriva en sån här efter våren  med , då vi ska vara med i Div.III hoppning !

/Hörs !  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Johansson - 31 januari 2013 14:19


Måndag:Då gjorde jag typ ingenting . Jo juste ! Två kompisar följde med hem . Ebba och Tilde , två riktiga tjejer med bra humor ! vi gick en sväng med Spike , åt , spelade Just Dance och åkte till stallet . För er som inte visste det red jag en shett...

Av Wilma Johansson - 16 januari 2013 17:00


Var med mamma på stan en snabbis igår.Det är såhär att jag behöver ett par skor som jag kan gå på stan med m.m. Fick med ett par från Din Sko.Ett par boots med nitar på , LOVE THEM!Nitarna siter där bak ovan för hälen , dom andra sitter på två spän...

Av Wilma Johansson - 14 januari 2013 16:40


När man är på ponnytävlingar , är en helt annan sak än att vara på storhästtävlinar.Många rider som idioter och andra siktar på en felfri runda med snygg stil.DISS till idioterna och HISS till ''stillhopparen''.Får en sån smärta när barn trillar av i...

Av Wilma Johansson - 11 januari 2013 14:03


Trött som vet inte vad , men skit i det.Idag har jag vart i skolan , började 8 och slutade 12.40 . Hade SO , Elevens Val , SV och Eng.Ganska lungt endå.Var inte jätte god mat i skolan så när jag kom hem åt jag min favvo , MJÖLK MED FLINGOR  Sen lite ...

Av Wilma Johansson - 2 januari 2013 08:47

Idag är det ridning som står på schemat.Ska bli riktigt kul då det var länge sen jag red för tränare ;) Nu tänkte jag berätta lite om Ramson. Jag började rida Ramson hösten 2011 , då han precis började på Ridskolan.Innan ägdes han utav Linnéa Segers...

Presentation


Hej och välkomna till min blogg !Jag har haft en blogg innan , men tänkte börja om på nytt nu .Mina intressen är hästar och ridning , men gillar oxå att vara med min familj och mina vänner.Jag är en tjej som älskar godis , shoppning och min foderponny Ram

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards